Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

#3 La Chica de La Semana

První dojmy z Coatepecku. Přivítání. Můj nový domov. Xalapa – hlavní město Veracruzu. Tequilla. Mango. Maraton. Vodopády.

Mám za sebou první týden v Coatepecku. Městečko s ca. 50 000 obyvateli se pyšní ohodnocením puebly magicy, neboli „kouzelným místem“. Bohužel jsem Coatepec nezažila ve své plné kráse od začátku, protože mě přivítal deštěm a nevídanou zimou. Imelda podotkla, že „Češi nosí zimu“, protože takovou zimu tu nepamatují. První slova, která jsem si bezpodmínečně musela vyhledat ve slovníku, byla: svetr, čepice, šála, půjčíš? S mým letním oblečením bych tu asi zmrzla. Domy nemají topení a často se ani nezavírají okna, takže pěkně profukuje. K tomu velká vlhkost. Opravdu jsem si každým dnem přála slunce, kterého jsem se nakonec dočkala na konci týdne.

 

Víkend se opravdu vydařil a musím uznat, že je Coatepec a jeho okolí opravdu překrásné. Navíc na každém rohu voní káva a různé druhy květin. Jsem ubytovaná u Imeldy v jejím domě, mám svůj pokojíček s pohodlnou postelí, nad kterou mám Ježíše a televizi. Bydlíme tu ještě s Fridou a Kofím, čtyřnohými kamarády. Kofí běhá po zahradě a Frida po domě. Mají rozdělená území, která se nesmí porušit. Doma se moc neohřeju, prot. máme spoustu práce. Moje hostitelka mě stále někomu představuje a často jsme pozvané na jídlo a tak se mi mexická kuchyně dostává pod kůži. Po pravdě si neumím představit, že se vrátím ke knedlíkům. Během jídla se probírá organizace kurzů, kterým se tento týden snažíme udělat co největší reklamu, abych příští týden měla plné třídy. Začínáme s interview v místním deníku „La Regional“.

Hlavní město největšího státu Mexika Veracruz je pouhých pár kilometrů od Coatepecku, autobusem ca 15 minut vzdálené. Xalapa je půvabné město plné květin, parků a restaurací. Nachází se tu jedna z největších univerzit Veracruzana a díky studentům to tu dnem i nocí voní tequillou, kterou jsem si nedovolila neochutnat. Takže: „Salud, Xalapa! Nos vemos“.

V neděli jsem si přivstala a vyrazila na místní maraton podpořit jarní dietu a tedy hlavně místní aktivity. Diplomacie mě tu ale nemine ani v neděli ve spoceném triku, prý jsem první Evropanka, která se tohoto závodu zúčastnila a tak dostávám čestný diplom v poledne na náměstí. O pozornost se naštěstí dělím s vítězkou závodu, a tak se opatrně vytrácím a utíkám s novími přáteli na snídani. Dáváme si tacos a masem a chili, jak jinak. Maso se tu jí denně. Pikantní a bohatá snídaně mě zasytí na celý den, bohužel už ale za dvě hodiny dostávám pozvání na oběd, takže je tu moje jarní dieta v ohrožení. Vyhledávám místní kurzy salsy a yogy, abych na zpátečním letu nemusela platit extra sedadlo. Po obědu vyrážíme na výlet do nedalekého městečka Xico, v jehož blízkosti jsou krásné vodopády „Cascadas de Texoles“. Je vedro a cesta na vodopády dá zabrat, takže se s klidem v duši těším na večeři.

Oslavy v Coatepecu jsou bujaré, v pondělí 18. března je státní svátek Svatého Luise a na přeplněném náměstí se tančí, žongluje, hraje divadlo, zpívá, bujaře konzumuje všechno možné etc. Mexičani jsou veselí lidé s úsměvem od ucha k uchu a to je nakažlivé, takže i když ve španělštině komolím vše, co se dá, směju se tomu a ostatní taky. Skoro nikdo tu totiž nemluví anglicky, což je jistá výhoda pro mé kurzy, ale už ne tak moc pro můj sociální život. Pomalu ale jistě dostávám přezdívku „pantomimka checa“ neboli „pantomichenca“. S přezdívkou nemůžu než souhlasit, indiánským označením se rychleji integruji místním poměrům a jméno mi ušili na míru a rozhodně zní lépe než „hablamichenca“ (mluvící češka), no ne?

Dost už ale fiesty, zítra se jde makat. Zapíjím chile třemi hrnky kávy a vrhám se na metodiku. V Čechách mi bylo řečeno, že metodika United Vision je připravena tak, že nemusím umět moc španělsky, tak jsem zvědavá, jestli se to zítra potvrdí. Přibalím si raději míčky a bonbóny, kdyby bylo nutné improvizovat. Možná i červený nos, pravila Pantomichenca.

Autor: Lucie Lísková | středa 20.3.2013 5:40 | karma článku: 9,22 | přečteno: 421x
  • Další články autora

Lucie Lísková

Med z Mexika aneb El Trapero

Hledáte zemi, kde k vykonávání různých veřejných činností nepotřebujete žádnou licenci či jiné povolení? Pak vítejte v Mexiku, v zemi nekonečných možností, kde jde opravdu možné skoro všechno, na co si vzpomenete.

26.2.2015 v 21:24 | Karma: 7,20 | Přečteno: 359x | Diskuse| Ostatní

Lucie Lísková

Med z Mexika aneb Las Patronas

O jedné mexické organizaci, která už dvacet let pomáhá migrantům ze Střední Ameriky dostat se přes Mexiko za svým americkým snem. Las Patronas neboli Patronky je skupina 14 žen, které denně připravují balíčky s jídlem, které hází na střechy vagónů projíždějícího vlaku "Bestie" hladovějícím uprchlíkům.

20.2.2015 v 21:05 | Karma: 7,05 | Přečteno: 211x | Diskuse| Ostatní

Lucie Lísková

Med z Mexika aneb jak jsem vyrazila za langustami

Během výletu do mayské riviéry jsem se vydala prozkoumat přírodní rezervaci Sian ́Kan. Pokud se rozhodnete vypravit na Yucatán, neměli byste opomenout tento skvost, kde se potkává moře s jezerem. Ne nadarmo znamená v máyštině Sian ́Kan "Místo, kde se rodí nebe."

31.1.2015 v 7:24 | Karma: 6,52 | Přečteno: 264x | Diskuse| Ostatní

Lucie Lísková

Po stopách máyů aneb dvě cervezy na cestách

O tom, jak se dá procestovat Guatemala a Chiapas, když máte pouze dva týdny dovolené. Typy na hostely, dopravu, zajímavá místa a pár nezbytných slovíček spolu s fotogalerií. Věnováno všem cestovatelům, dobrodruhům a hlavně milovníkům Latinské Ameriky.

29.3.2014 v 19:05 | Karma: 8,33 | Přečteno: 357x | Diskuse| Ostatní

Lucie Lísková

#6 My mission is over

Goodbye Coatec. I have to go. Hope to see you soon! Te quiero <3 Rekapitulace mého pobytu v Coatepecu.

6.4.2013 v 14:20 | Karma: 6,34 | Přečteno: 325x | Diskuse| Ostatní

Lucie Lísková

#5 Veracruz

Vzhůru do přístavu se ohřát. Beach time! Salsa! ..aneb jak jsem potkala žongléry z Argentýny.

4.4.2013 v 18:11 | Karma: 6,60 | Přečteno: 276x | Diskuse| Ostatní

Lucie Lísková

#4 Velká cizinka

Kurzy angličtiny. Výlet do Papantly. Návštěva Cumbre Tajín. Nejistota. Více štěstí než rozumu.

4.4.2013 v 5:10 | Karma: 10,10 | Přečteno: 562x | Diskuse| Ostatní

Lucie Lísková

#1 Saludos desde México

Příjezd do Mexico City. Uvítání s Mujeres Produktivas. První mexická snídaně. Na tomto blogu budu od dnešního dne popisovat moji dobrovolnickou misi v Mexiku. Díky české neziskovce United-Vision mám možnost formou výuky angličtiny proniknout do mexické kultury.

18.3.2013 v 5:28 | Karma: 5,96 | Přečteno: 337x | Diskuse| Ostatní

Lucie Lísková

#2 Mariachi a ti druzí

Doprava po México City. Taxi versus metro. Návštěva Estely. Talentovaný student Bernardo. Tepoztlán. Cuernavaca. Enchiladas. Můj první víkend v Mexiku byl bohatý na zážitky, takže pěkně postupně.

15.3.2013 v 19:38 | Karma: 9,50 | Přečteno: 388x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 350x
Inspiraci hledej na cestách...

Seznam rubrik