#4 Velká cizinka

4. 04. 2013 5:10:14
Kurzy angličtiny. Výlet do Papantly. Návštěva Cumbre Tajín. Nejistota. Více štěstí než rozumu.

V Coatepecu učím angličtinu v kostele San Jeroným, na základní škole Collegio México a v restauracích Caporal a Bonilla. Bohužel třídy nejsou zcela zaplněné (na kurzu v Colegiu Méxicu, který je odpoledne pro širokou veřejnost mám pouze 6 studentů). V restauraci Caporal učím angličtinu se zaměřením na servis a gastronomii pouze dvě zaměstnankyně. Naopak v Bonille mám studentů 20, v kostele 12 a dětí celkem 6. I přesto, že jsou Velikonoce, kurzy běží dál! Ze stávajících studentů mám ale radost, jsou snaživí a pilní.

246565_527881017262982_1746761726_n.jpg

Po prvním, poměrně náročném týdnu, kdy jsme stále přesouvali časy kurzů, aby všem vyhovovaly, jsem se za odměnu vydala do Papantly, města na severu Veracruzu, kde se na konci března koná hudební festival Cumbre Tajín. Je to davová záležitost, park je obrovský a kulturní nabídka také. O víkendu vyšplhala teplota na 40 st., takže jsem ráda, že nemusím nocovat ve stanu, ale mám pohodlné ubytování se vším komfortem v domě bývalé studentky dobrovolníků Filipa a Lindy.

100_5962.JPG


Ještě ten večer svolala seňora Anna své děti a vnuky, aby mě s nimi seznámila a abychom se domluvili na víkendovém plánu, abych nemusela na Tajín sama. Na další den jsme naplánovali výlet na pláž, protože v tom horku by se stejně nedalo nic moc jinýho dělat. Na večer jsme se vypravili na osvětlené pyramidy, které byly naneštěstí vyprodané, tak jsme se prošli po stáncích, nabízejích oblečení, vyřezávané suvenýry, šperky, jídlo a pití. Na zpáteční cestu jsme se posilnili litrovým pivem značky Indio a jeli zpět do města, abychom si místo s atrapou Aztéků zatančili alespoň s místními salzu.


Tak zvané salsatéky jsou místa, kde se tančí úplně všude. Parketem je celá hospoda a místa mezi stoly není moc, takže je to opravdu zahuštěné. Bohužel se salza prokládá dost často popem a rockem, který můžete slyšet všude v Evropě. Nevím, kolik india jsem ten večer vypila, ale bylo mi dobře a byla jsem obklopená milími lidmi, kteří mi dělali skvělou společnost. V duchu jsem si pomyslela, jaké mám štěstí, že jsou tu lidé tak přátelští a že mi nabídli střechu nad hlavou jen proto, že znali předešlí dobrovolníky. Vlastně nejen nabídli ubytování, ale trávili se mnou celý víkend a vše za mě platili.

100_5948.JPG


Cestování sólo po Mexiku se nedoporučuje, už ne jen z bezpečnostních důvodů, ale hlavně proto, že se to tu prostě nedělá. Například v malém městečku, jako je Papantla, budí turista s "gringo" (=green go; severní Američani) zjevem pozornost, o to více, když je sám bez doprovodu. Mexičané střední a vyšší vrstvy jezdí všude autem, města jsou kontaminována už jen pro tak hustý provoz. Lidé tu jezdí autem, i když se potřebují dostat jen o tři bloky dál. Večer se chození po ulici vysoce nedoporučuje, snadno vás může někdo přepadnout. Já auto nemám, takže když mi někdo ze studentů nenabídne odvoz, chodím pěšky. Strach nemám, v Coatepecu se cítím bezpečně.


Na Cumbre Tajín jsme se vypravili v neděli. Očekávané hvězdy večera: Fat Boy Slim a DJ Harris. Festival se koná v obrovském parku plného tradičních rituálů, workshopů a jiných atrakcí. Každý se může naučit např. folklórní tanec, vyřezat panenku ze dřeva, vyrobit hračku z oříšků, namalovat květiny na plátno, vypolstrovat židli z palmového listí, etc. Nabídka workshopů je tu opravdu veliká a je nemožné stihnout všechno. Po setmění se rozezní první tóny a začínají koncerty.

100_5953.JPG

Byl to bezva den, zažonglovala jsem si a vytvořila si tak vlastní kroužek zájemců o žonglování, později jsme se dostali k akrobacii a já to zakončila show s jedním clownem z Tabasca, který ce mnou chtěl soutěžit v dovednostech. Bylo to príma, získali jsme si velké obecenstvo, které nám fandilo. Zdravím Tabasco a děkuji za tygra!


100_5955.JPG

Autor: Lucie Lísková | čtvrtek 4.4.2013 5:10 | karma článku: 10.10 | přečteno: 562x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 19.17 | Přečteno: 252 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 28 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.11 | Přečteno: 286 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.55 | Přečteno: 497 | Diskuse
Počet článků 10 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 350
Inspiraci hledej na cestách...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...